|
hifi.slovanet.sk
Bolo zavedene manualne potvrdzovanie registracii !!!
|
|
Zobraziť predchádzajúcu tému :: Zobraziť nasledujúcu tému |
Autor |
Správa |
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: Ut október 18, 2016 12:24:54 Predmet: |
|
|
Mám občas takové podezření, že to dělá spíš kvůli té matice, než kvůli těm hornám. |
|
Návrat hore |
|
|
Henri Hifista - zaslúžilec
Založený: 30 marec 2015 Príspevky: 625
|
Zaslal: Ut október 18, 2016 16:24:19 Predmet: |
|
|
MaBat napísal: | A kdyby někdo stále nerozuměl, co to je HOM:
"Diffraction in a horn and HOMs are not different things, they are the same thing. When a wave propagates down a horn and reaches a discontinuity two things happen. The first is that some of the wave is reflected from this junction back down the device and impinges on the diaphragm. It many cases we can see this effect in the impedance curve. The second is that the wave going forward is diffracted. Now this diffraction has two components. The first is in the shape of the main mode and we simply call this the transmitted wave. It would not be proper to call this portion of the wave "diffraction". However, the diffraction does generate waves that do not move down the axis of the device but at angles relative to it. These waves are, by definition HOMs. So you can see that diffraction and HOMs are really the same thing - they are not separable in either measurement or theory. The reflected wave is separable but yet it still gets mixed up with the main wave and the diffracted wave after these leave the device." - E. Geddes
http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/145096-how-hom-measured-46.html#post3791154
|
Čiže tvorba difrakcii vo WG je podobna ako pri rovnej ozvučnici (Ak si dobre pametam, tak jednou z vyhod WG je redukcia tvorby difrakcii, vzhladom na tvar hlavnej vlny ? ) problem samozrejme nastava hlavne na ostrich prechodoch- zlomoch dvoch rovin ( predna a bočna strana reprobedny ) čiže predpoklad : ad 1.) ak vyustenie WG priamo prechadzala hyperboloidnym zaoblenim do časti doskovej ozvučnice a následne cez zaoblenie/skosenie hrany bočnych stien, stači to pre plynule obtekanie?
ad 2.) ak by pre maximalizáciu priemeru WG, podstatná časť vyústenia WG priamo prechádzala do bočných stien (pripadne by ich presahovala ) pod ostrejším uhlom ako rovná ozvučnica ( cca 90°) stačí tento prechod ošetriť už skôr uvádzaným hyperboloidnym zaoblením, alebo je nutne tento prechod následné ešte viac zaobliť napríklad toroidnym -valcovým prstencom pre zabezpečenie obtekania? http://www.enjoythemusic.com/diy/1110/oblate_spheroid_waveguides.htm
ad 3.) čo spôsobí vložená akustická pena vo WG ? difúziu na vyšších frekvenciách ? |
|
Návrat hore |
|
|
miero Hifi inventar
Založený: 08 september 2010 Príspevky: 11551 Bydlisko: Praha
|
|
Návrat hore |
|
|
Zorg Hifi expert
Založený: 13 september 2008 Príspevky: 1287
|
Zaslal: Ut október 18, 2016 17:08:38 Predmet: |
|
|
Henri:
3) Geddes tam o tom v článku říká: utlumí to sice trochu i přímý zvuk, ale výrazně to utlumí různé vzájemné odrazy uvnitř zvukovodu, tj. právě HOMy. |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: Ut október 18, 2016 18:31:37 Predmet: |
|
|
miero napísal: | Je mozne, ze keby sa OSWG napojilo na "vortex canon" tak by z toho vysla pekna zvacsujuca sa vlna a nie typicky prstenec? |
Tak to nevím, jestli by se ten prstenec zvětšoval. Však to zkus. A tak asi trochu jo, pokud by se to neutrhlo hned někde u hrdla - to asi podle úhlu rozevření, ale jistě by se o to taky zkrátil dostřel... Tam jde o ten vír okolo, a k tomu stačí díra do krabice. Používat k tomu zrovna OS WG by bylo značně poťouchlé |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: Ut október 18, 2016 20:12:52 Predmet: |
|
|
Když už jsme u té literatury -
Beranek’s Law: “If one selects his own components, builds his own loudspeaker enclosure, and is convinced he made a wise choice of design, then his own loudspeaker sounds better to him than does anyone else’s loudspeaker.” [1]
(Leo L. Beranek zemřel před pár dny ve věku 102 let. Najdete jen málo prací o praktické elektroakustice, které by se neodvolávaly na jeho "Acoustics" [1], klasický text v oboru z padesátých let. Nedávno vyšlo jeho přepracování.) |
|
Návrat hore |
|
|
miero Hifi inventar
Založený: 08 september 2010 Príspevky: 11551 Bydlisko: Praha
|
Zaslal: St október 19, 2016 00:03:09 Predmet: |
|
|
Pridávam preklad prvej časť odpovede na ďalšiu otázku z rozhovoru s E.G. na Dagogo.
citácia: | LB: Prečo je pre reprosústavu doležitá smerovosť/výkonová odozva?
EG: Či je tak dôležitá závisí na situácií, ale môžem ukázať, že je rozhodujúca pre optimálnu reprodukciu zvuku v malej miestnosti.
V bezodrazovej komore nezáleží na smerovosti, ani na výkonovej charakteristike - len na priamom zvuku. Ale bezodrazové komory sú mizerné posluchové miestnosti. Neposkytnú pocit priestorovosti pretože v nich nevznikajú žiadne odrazy. Od ideálneho reprodukčného reťazca sa vo všeobecnosti požaduje jednak dobré zobrazovanie (imaging), t.j. rozmiestnenia nástrojov, a jednak aj dobrá priestorovosť (spaciousness) - pocit prítomnosti v akustickom priestore. Problém je, že tieto dve vlastnosti v malých miestnostiach idú proti sebe, pokiaľ nie sú riešené veľmi špecifickým spôsobom.
Vnímanie zobrazovania závisí prevažne na najskorších zvukoch od reproduktora, t.j. priameho zvuku (ten príde ako prvý), a zvuku, ktorý dorazí v prvých 5-10 milisekúndách. Ucho jednoducho spojí tieto zvuky do jedného vnemu. Ten zahŕňa bezodrazovú odozvu reproduktorov pozdĺž posluchových osí, difrakcie na ozvučnici, difrakcie a odrazy od okolitých predmetov ako sú prístrojové skrine či televízory. V podstate to čo potrebujeme aby bolo zobrazovanie dobré je odozva z pseudo bodového zdroja, tj. jediný priamy zvuk bez akýchkoľvek difrakcií či odrazov po dobu najmenej 5, ale radšej o celých 10 milisekúnd. Nazvime tieto neželané zvuky veľmi skoré odrazy VER, do ktorých ale zahrnieme i skoré difrakcie.
Je nesmierne ťažké dosiahnúť nízky VER vo väčšine posluchových miestností a takmer žiadna bežná domáca posluchová miestnost ho nemôže dosiahnuť nízky. Ak sa použije veľké množstvo tlmenia, VER sa zníži, ale vytratí sa aj priestorovosť. Na získanie priestorovosti je treba veľa odrazov (najlepšie postranných) z iných miest než prichádza priamy zvuk pre hodnoty väčšie ako je 10 ms. Myslím, že už je vidieť problém. Vo väčšine typických domácách posluchových miestnostiach použitím tradičných rerprosústav môžete mať (dobré) zobrazovanie alebo (dobrú) priestorovosť, ale nemôžete ich mať naraz obe. Musíte sa vzdať jednej z nich na získanie tej druhej. Tento kompromis je to, čo určuje výber reproduktorov, ktoré majú padnúť vašemu vkusu a miestnosti - spotrebiteľ vyvažuje jednu vlastnosť druhou, aby mu boli obe podľa jeho chuti.
(pokračovanie nabudúce)
|
|
|
Návrat hore |
|
|
PMA Pavel Macura
Založený: 18 január 2007 Príspevky: 20483
|
Zaslal: St október 19, 2016 07:06:38 Predmet: |
|
|
Přeloženo do normální řeči, potřebovali do těch prázdných cimer, plných odrazů všeho druhu, něco, co by tam jakž-takž hrálo. A tak vznikla Geddesova koncepce beden. Nic proti tomu, ale není potřeba ji všude tlačit jako univerzální a jedině správnou a její nezastánce častovat nevybíravými slovy úrovně čtvrté cenové. _________________ mám rád hifi, ale víte, jak je to dál ..... |
|
Návrat hore |
|
|
BlackBerry Hifi inventar
Založený: 14 máj 2012 Príspevky: 3237 Bydlisko: nedaleko od Trenčína
|
Zaslal: St október 19, 2016 07:21:52 Predmet: |
|
|
No máte to podobné ako voda.
http://relax.lidovky.cz/kruhy-na-vodni-hladine-jak-a-proc-se-tvori-fp9-/veda.aspx?c=A141021_101216_ln_veda_ape
https://www.youtube.com/watch?v=bMZfAyDxpYQ
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/898320-navstevnici/283350950590006-tajemstvi-velkeho-ucitele/titulky
Podívej. První skok je krátký,
druhý dlouhý.
00:25:03 Potom zase krátký, zase dlouhý,
a tak pořád.
00:25:08 A já si to vysvětluji tak,
že kámen se napřed zabrzdí,
00:25:15 ale roztočí.
A už roztočený odrazí a skočí.
00:25:21 -A zase zabrzdí, zase roztočí,
a skočí. -Ale proč, pane Drchlík?
00:25:29 Protože ten kámen se roztočí
do kruhu, a kruh je mocný.
00:25:36 -Teď mrskni do vody tuhle cihlu.
Jaká je? Kulatá? -Hranatá.
00:25:42 No, takže by měla dělat
hranaté vlny.
00:25:47 -Ale neudělá je. -Hm.
-Veliký učitel!
|
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 07:31:38 Predmet: |
|
|
PMA napísal: | Přeloženo do normální řeči, potřebovali do těch prázdných cimer, plných odrazů všeho druhu, něco, co by tam jakž-takž hrálo. A tak vznikla Geddesova koncepce beden. Nic proti tomu, ale není potřeba ji všude tlačit jako univerzální a jedině správnou a její nezastánce častovat nevybíravými slovy úrovně čtvrté cenové. |
Anglicky - nic, slovensky - nic. To se pak nesmíš divit, že člověk ztrácí naději. |
|
Návrat hore |
|
|
BlackBerry Hifi inventar
Založený: 14 máj 2012 Príspevky: 3237 Bydlisko: nedaleko od Trenčína
|
Zaslal: St október 19, 2016 08:16:51 Predmet: |
|
|
Tu je také zjednodušenie prispevkov:
Já neříkám, že jsem nějakej myslitel ani popularizátor vědy, abych to mohl krásně vysvětlit a pochopil to každej, ale snad si taknějak představuju, co to je a jak to vzniká. Ale kdykoliv bys mě vykoupal na základních souvislostech Wink
A "high order" se fakt překládá jako "vyšší(ho) řádu", "mode" fakt nevím, jak se překládá, používám to i v češtině, proto mi to přišlo divný. Leda "stoják"? Surprised
Miero, ten Phase plug zajišťuje správné rozložení vlny (fáze z celé plochy membrány) na vstupu zvukovodu.
"Vyšší řády" se obecně objevují všude tam, kde se k popisu reálně složité situace používá rozklad na nějakou řadu jednodušších funkcí/tvarů. Základní řád (někdy nultý, někdy první) je vždy ta nejjednodušší podoba, jakou to může mít, např. kulová vlna. V reálu se pak celé komplikované chování dá dostatečně přesně vyjádřit jako součet nějakého počtu členů této řady, což se týká třeba i šíření zvuku ze skutečného repráku na libovolné frekvenci v dané ozvučnici - tím lze pak popsat i konkrétní vyzařovací diagram (jako součet všesměrového zdroje + dipolu + "kvadrupolu" + ...). To jsou obecně ty vyšší řády, ale vždy je to vázané na konkrétní matematický popis, kterých existuje mnoho, a zrovna v případě zvukovodů je ta matematika opravdu dost složitá (např. to "OS" je vlastně souřadný systém, ve kterém se to celé počítá). Stejná analogie je ale třeba i s rozkladem obecného signálu na základní a vyšší harmonické...
................
Otázka: Čo sú vlastne tie vlny vyššieho stupňa (High Order Modes - HOMs) o ktorých sa hovorí?
Odpoveď: Jedna z najvýznamnejších vecí, čo vzišla z mojeho nového prístupu k hornám, bola úplne neočakávaná. V teorií horien sa počíta len s jednou rovinnou vlnou, ktorá sa hornou postupne šírí. Ale teória akustických zvukovodov predpovedá veľké množstvo rôzných vĺn šíriacích sa zariadením. Tieto ďalšie vlny nazývame vlny vyššieho stupňa. Z teórie tiež vyplynulo, že vo všetkých horách vznikajú tieto vlny vyššieho stupňa, ale keďže pôvodné rovnice o nich nič nehovorili, nikto sa ich nikdy nepokúšal skúmať, alebo s nimi čokoľvek robiť.
Vlny vyššieho stupňa sú úplne iné ako bežné vlny šíriace sa hornou. Čelo bežnej vlny sa šíri kolmo k stenám (vektor rýchlosti je rovnobežnými so stenami) a rozširuje sa spolu so zväčšujúcim sa obvodom horny (aspoň do tej miery, akú fyzika umožňuje). Ale vlna vyššieho stupňa sa pohybuje smerom, ktorý ju núti odrážať sa od stien. Z tohto dôvodu tieto vlny prejdu väčšiu v horne vzdialenosť, a k poslucháčovi dorazia až neskôr, čo ma za následok zmeny vo zvuku. Podobná situácia vzniká ak hlavná vlna nezvláda sledovať rýchlo ustupujúci obrys horny a na mieste oddelenia hlavnej vlny vzniká zároveň aj vlná vyššieho stupňa.
Spolu s Lídiou sme študovali zvukové prejavy týchto vĺn a zistili sme, že ich účinok môže byť veľmi výrazný. Hornnám sa často pripisuje zafarbený alebo prenikavý zvuk a zdá sa, že tieto negatívne vlastnosti sú dôsledkom prítomnosti vĺn vyššieho stupňa. Hlbšia diskusia o vlnách vyššieho stupňa je mimo rámec tohoto rozhovoru, ale stačí to zhrnúť, že ich potlačenie sa stalo hlavným cieľom nášho výskumu a vývoja.
Sú dva spôsoby, ako môžeme obmedziť výskyt vĺn vyššieho stupňa. V prvom rade to je neumožniť im vzniknúť. Toto vyžaduje dôkladnú pozornosť pri návrhu zvukovodu, nájsť taký, ktorý ich vytvára čo najmenej. Akákoľvek náhla zmeny plochy alebo sklonu pozdĺž zvukovodu umožní im vzniknúť. Toto sa týka i návrhu phase plugu. Ďalej je možné obmedziť vlny vyššieho rádu použitím nejakej tlmiacej peny v samotnom zvukovode. Táto patentovaná technológia umožňuje zvukovodu dosiahnuť pred tým nepoznanú kvalitu zvuku. Umiestňuje kompresný driver vo zvukovode na úroveň najlepších výškových reproduktorov akéhokoľvek druhu, ale s mnohými pridanými kladnými vlastnosťami, ktoré priamo vyžarujúce výškové reproduktory nemôžu dosiahnuť - ako napríklad vysoký akustický výkon a teda i účinnost, veľmi nízku tepelnú závislosť a čo je najdôležitejšie dobre kontrolovanú konštantnú smerovosť. Penou plnený zvukovod je jednoducho najúčinnejší spôsob, ako dosiahnuť extrémne vysokú kvalitu a dobre kontrolovanú vysokofrekvenčnú odozvu. Domnievam sa, že je to budúcnosť high-end audio systémov, hlavne u tých, kde malý rozmer nie je dôležitý faktor.
A kdyby někdo stále nerozuměl, co to je HOM:
Čiže tvorba difrakcii vo WG je podobna ako pri rovnej ozvučnici (Ak si dobre pametam, tak jednou z vyhod WG je redukcia tvorby difrakcii, vzhladom na tvar hlavnej vlny ? ) problem samozrejme nastava hlavne na ostrich prechodoch- zlomoch dvoch rovin ( predna a bočna strana reprobedny ) čiže predpoklad : ad 1.) ak vyustenie WG priamo prechadzala hyperboloidnym zaoblenim do časti doskovej ozvučnice a následne cez zaoblenie/skosenie hrany bočnych stien, stači to pre plynule obtekanie?
ad 2.) ak by pre maximalizáciu priemeru WG, podstatná časť vyústenia WG priamo prechádzala do bočných stien (pripadne by ich presahovala ) pod ostrejším uhlom ako rovná ozvučnica ( cca 90°) stačí tento prechod ošetriť už skôr uvádzaným hyperboloidnym zaoblením, alebo je nutne tento prechod následné ešte viac zaobliť napríklad toroidnym -valcovým prstencom pre zabezpečenie obtekania? http://www.enjoythemusic.com/diy/1110/oblate_spheroid_waveguides.htm
ad 3.) čo spôsobí vložená akustická pena vo WG ? difúziu na vyšších frekvenciách ?
Henri:
3) Geddes tam o tom v článku říká: utlumí to sice trochu i přímý zvuk, ale výrazně to utlumí různé vzájemné odrazy uvnitř zvukovodu, tj. právě HOMy.
LB: Prečo je pre reprosústavu doležitá smerovosť/výkonová odozva?
EG: Či je tak dôležitá závisí na situácií, ale môžem ukázať, že je rozhodujúca pre optimálnu reprodukciu zvuku v malej miestnosti.
V bezodrazovej komore nezáleží na smerovosti, ani na výkonovej charakteristike - len na priamom zvuku. Ale bezodrazové komory sú mizerné posluchové miestnosti. Neposkytnú pocit priestorovosti pretože v nich nevznikajú žiadne odrazy. Od ideálneho reprodukčného reťazca sa vo všeobecnosti požaduje jednak dobré zobrazovanie (imaging), t.j. rozmiestnenia nástrojov, a jednak aj dobrá priestorovosť (spaciousness) - pocit prítomnosti v akustickom priestore. Problém je, že tieto dve vlastnosti v malých miestnostiach idú proti sebe, pokiaľ nie sú riešené veľmi špecifickým spôsobom.
Vnímanie zobrazovania závisí prevažne na najskorších zvukoch od reproduktora, t.j. priameho zvuku (ten príde ako prvý), a zvuku, ktorý dorazí v prvých 5-10 milisekúndách. Ucho jednoducho spojí tieto zvuky do jedného vnemu. Ten zahŕňa bezodrazovú odozvu reproduktorov pozdĺž posluchových osí, difrakcie na ozvučnici, difrakcie a odrazy od okolitých predmetov ako sú prístrojové skrine či televízory. V podstate to čo potrebujeme aby bolo zobrazovanie dobré je odozva z pseudo bodového zdroja, tj. jediný priamy zvuk bez akýchkoľvek difrakcií či odrazov po dobu najmenej 5, ale radšej o celých 10 milisekúnd. Nazvime tieto neželané zvuky veľmi skoré odrazy VER, do ktorých ale zahrnieme i skoré difrakcie.
Je nesmierne ťažké dosiahnúť nízky VER vo väčšine posluchových miestností a takmer žiadna bežná domáca posluchová miestnost ho nemôže dosiahnuť nízky. Ak sa použije veľké množstvo tlmenia, VER sa zníži, ale vytratí sa aj priestorovosť. Na získanie priestorovosti je treba veľa odrazov (najlepšie postranných) z iných miest než prichádza priamy zvuk pre hodnoty väčšie ako je 10 ms. Myslím, že už je vidieť problém. Vo väčšine typických domácách posluchových miestnostiach použitím tradičných rerprosústav môžete mať (dobré) zobrazovanie alebo (dobrú) priestorovosť, ale nemôžete ich mať naraz obe. Musíte sa vzdať jednej z nich na získanie tej druhej. Tento kompromis je to, čo určuje výber reproduktorov, ktoré majú padnúť vašemu vkusu a miestnosti - spotrebiteľ vyvažuje jednu vlastnosť druhou, aby mu boli obe podľa jeho chuti.
Ked je zvuk presný čistý technický brilantný rýchly čo najmenej nafarbený a má ohromnu dynamiku čistotu rozlíšenie stráca sa ale trocha muzikalita a emocia.
Je možné že mozog nestihne vnímať v tej rýchlosti všetky nuansy.A vlastne ani nevzniknu tie odrazy na to velké nafuknutie priestoru.
Niečo ako ked idete vlakom a on zrýchluje ,cez okno pozorujete okolie a krajinu a pri určitej rýchlosti už nedokažete vidieť jednotlivé detaily, registrujete len velké objekty a aj tie časom prestaneme vidieť a vnímať.
Káždý jeden človek má zmysly nastavené inak a aj inak počuje zvuk a jeho mozog to vyhodnocuje inak.Uplné totožné vnímanie zvuku 2 ja ludia nemaju maximálne sa možu približiť podobnému hodnoteniu.
http://www.myty.sk/mytus-clovek-ma-5-zmyslov/
Naposledy upravil BlackBerry dňa St október 19, 2016 09:17:09, celkom upravené 1 krát. |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 08:22:13 Predmet: |
|
|
BlackBerry napísal: | Je možné že mozog nestihne vnímať v tej rýchlosti všetky nuansy |
Tak to je zcela nový vhled do problematiky. Nosíš si s sebou na koncert, řekněme komorního kvarteta (čistě jako příklad), také nějaký "zpomalovač" pro mozek, aby sis to mohl řádně vychutnat? Jak takové zařízení vypadá? Nebo se předtím prostě jen pořádně flákneš do hlavy?
BTW, to cos označil červeně, popisuje stav s běžnou široce vyzařující reprobednou. Ta odpověď pak jaksi ještě pokračuje... Bylo jistě poněkud neprozíravé od miera ukončit ten překlad v tom místě. Jak se potvrzuje, nelze od obecného publika očekávat takovou míru pozornosti a důvtipu. |
|
Návrat hore |
|
|
BlackBerry Hifi inventar
Založený: 14 máj 2012 Príspevky: 3237 Bydlisko: nedaleko od Trenčína
|
Zaslal: St október 19, 2016 08:35:20 Predmet: |
|
|
Na koncerte to chvenie a emociu vytvaraju v reále nástroje , vybrácie vzduchom velký priestor ich nedegraduje.
Ak je aj amplifikovaný tak už tam má vplyv aj použitá technika ale stále je to vo vačšom priestore a jedinečnosť toho okamžiku a okolie vytvára aj dalšie iné emocie čo vnímame.
Reprodukcia-je ale vždy len konzerva cez "2 alebo aj 30mikrofonov" a je len slabí odvar toho čo je na živom koncerte.
Nikdy to nenahradí len sa k tomu približuje. |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 08:36:50 Predmet: |
|
|
Jo a taky Venuše je menší než Mars. Nebo obráceně? A není to jedno? |
|
Návrat hore |
|
|
BlackBerry Hifi inventar
Založený: 14 máj 2012 Príspevky: 3237 Bydlisko: nedaleko od Trenčína
|
Zaslal: St október 19, 2016 08:39:02 Predmet: |
|
|
TAKŽE AKÉ ZMYSLY MÁME?
Neexistuje žiaden vyčerpávajúci zoznam, no medzi naše zmysly patria napríklad tie, ktorými vnímame:
zrakové vnemy – zrak,
sluchové vnemy – sluch,
dotyky – hmat,
chuť,
vône – čuch,
teplotu – termorecepcia (vnímanie okolitej ale aj vnútornej telesnej teploty),
vzájomnú polohu častí nášho tela – propriocepcia navzájom,
rovnováhu (angl. equilibrioception),
napätie v svaloch, šľachách – kinestézia,
bolesť – nocicepcia,
smäd,
hlad,
magnetické pole – magnetorecepcia (aj keď u ľudí je tento zmysel pomerne slabý).
SYNESTÉZIA
U niektorých ľudí sa objavuje zaujímavý jav – ak vnímajú jedným zmyslom nejaký podnet, zároveň majú pocit, ktorý je charakteristický pre iný zmysel. Napríklad keď takýto človek počuje istý tón alebo hudbu, tak sa mu k tomu vybavuje pocit nejakej farby („farebný sluch“). Alebo človek vidí číslo tri a k tomu sa mu vybavuje červená farba, hoci v skutočnosti môže byť číslo tri napísané inou farbou.
Zaujímavé je, že schopnosť synestézie sa môže prejaviť u každého dvadsiateho človeka.
ZÁVER
Nie je teda jasné ako sa dopátrať ku konečnému počtu našich zmyslov.
V každom prípade, naše ľudské telo má oveľa viac zmyslov než päť.
|
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 08:41:32 Predmet: |
|
|
Dokážu si živě představit, že u někoho mohou být všechny ty smysly opravdu řádně promíchané
K čemu taky reprobedna, která nevoní...
A úplně nejlíp, když je to načichlý tajemnem
- Myslíš, že prodávat voňavky na kabely by mohl být dobrej obchodní plán? Akorát drahej bude asi ten člověk, kterej tomu bude vymejšlet všechny ty názvy, jako Purity Smell One, a tak. Mně by asi rychle došly nápady. |
|
Návrat hore |
|
|
Homer Simpson Hifista - zaslúžilec
Založený: 29 február 2012 Príspevky: 787
|
Zaslal: St október 19, 2016 09:22:19 Predmet: |
|
|
BB píše:
Je možné že mozog nestihne vnímať v tej rýchlosti všetky nuansy.A vlastne ani nevzniknu tie odrazy na to velké nafuknutie priestoru.
Niečo ako ked idete vlakom a on zrýchluje ,cez okno pozorujete okolie a krajinu a pri určitej rýchlosti už nedokažete vidieť jerdnotlivé detaily, registrujete len velké objekty a aj tie časom prestaneme vidieť a vnímať.
A na to si prišiel sám? Alebo ti pomohol tvoj psík strážca cikicak kábla?
Možno to platí u tvojho mozgu ale u môjho nie.
Inak aj ja sem tam spomaľujem svoj mozok Duffom.
|
|
Návrat hore |
|
|
BlackBerry Hifi inventar
Založený: 14 máj 2012 Príspevky: 3237 Bydlisko: nedaleko od Trenčína
|
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 09:32:16 Predmet: |
|
|
A kolik by taková speciální voňavka na kabel, podporující svým složením emoční vjem při poslechu, vyvinutá našimi předními odborníky po náročných poslechových testech, mohla stát? Deset tisíc? Dvacet? Není to příliš troufalé? Nebo padesát? |
|
Návrat hore |
|
|
Homer Simpson Hifista - zaslúžilec
Založený: 29 február 2012 Príspevky: 787
|
Zaslal: St október 19, 2016 09:42:37 Predmet: |
|
|
Ak by šlo o vôňu čo vychádza z tej slečny sediacej na toalete, predpokladám že moc nie. Najlepšie funguje vôňa hadieho oleja. |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 09:43:42 Predmet: |
|
|
Homer Simpson napísal: | Ak by šlo o vôňu čo vychádza z tej slečny sediacej na toalete, predpokladám že moc nie. |
Proč? Každý má jiné vnímání. Sto lidí, sto chutí. |
|
Návrat hore |
|
|
miero Hifi inventar
Založený: 08 september 2010 Príspevky: 11551 Bydlisko: Praha
|
Zaslal: St október 19, 2016 16:03:08 Predmet: |
|
|
PMA napísal: | Přeloženo do normální řeči, potřebovali do těch prázdných cimer, plných odrazů všeho druhu, něco, co by tam jakž-takž hrálo. A tak vznikla Geddesova koncepce beden. Nic proti tomu, ale není potřeba ji všude tlačit jako univerzální a jedině správnou a její nezastánce častovat nevybíravými slovy úrovně čtvrté cenové. |
Snad nic nikomu nevnucujem, len bez naroku na odmenu prekladam co mi prislo v tom rozhovore zaujimave.
A zaujimalo by ma odkial beries tu istotu, ze u teba doma by nejaka taka bedna nebola prinosom (za predpokladu ze by sa na tu skusku podarilo uvolnit miesto potrebne pre tak velku bednu). |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 16:14:34 Predmet: |
|
|
miero napísal: | ... A zaujimalo by ma odkial beries tu istotu, ze u teba doma by nejaka taka bedna nebola prinosom (za predpokladu ze by sa na tu skusku podarilo uvolnit miesto potrebne pre tak velku bednu). |
WOW! |
|
Návrat hore |
|
|
miero Hifi inventar
Založený: 08 september 2010 Príspevky: 11551 Bydlisko: Praha
|
Zaslal: St október 19, 2016 16:17:12 Predmet: |
|
|
MaBat: Nechapem. U Pavla som uz dlhsie nebol, takze neviem ako to tam ma teraz, ale dat na take Bartoliho 1518 by asi bolo treba popresuvat trochu nabytok. |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 16:23:39 Predmet: |
|
|
citácia: | A zaujimalo by ma odkial beries tu istotu, ze u teba doma by nejaka taka bedna nebola prinosom |
Nic, jen se těším na odpověď na tohle. Co myslíš, dočkáš se? Já bych ze zkušenosti vsadil na to, že ne.
- Miero, já nevím, jestli ty to pořád nevidíš, ale to není tak, že by o tom PMA něco věděl. Vždyť nepochopil ani to, co jsi překládal. Nebo jen nechtěl, nevím co je horší. Jeho zjevným úmyslem je dál zlomyslně kydat, i když to nemá hlavu ani patu. Takový vytříbený člověk je to. Jediná skutečná obrana je dělat si z toho prdel, a to jsem právě myslel, že děláš... |
|
Návrat hore |
|
|
miero Hifi inventar
Založený: 08 september 2010 Príspevky: 11551 Bydlisko: Praha
|
Zaslal: St október 19, 2016 19:43:59 Predmet: |
|
|
MaBat: V tomto pripade si IMHO uskodil ty tym svojim cynickym vysmechom. Nie nerobil som si srandu, a otazka bola myslena vazne
Predpokladam, ze PMA ma nejaku osobnu skusenost na ktorej ten svoj nazor zaklada, popripade je presvedceny, ze uz to v danej cenovej hladine, ktoru si zvolil, doma lepsie nejde. |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: St október 19, 2016 19:48:17 Predmet: |
|
|
miero napísal: | Predpokladam, ze PMA ma nejaku osobnu skusenost na ktorej ten svoj nazor zaklada, popripade je presvedceny, ze uz to v danej cenovej hladine, ktoru si zvolil, doma lepsie nejde. |
Aha. No tak jen abys nebyl zklamaný
PMA napísal: | Přeloženo do normální řeči, potřebovali do těch prázdných cimer, plných odrazů všeho druhu, něco, co by tam jakž-takž hrálo. A tak vznikla Geddesova koncepce beden. Nic proti tomu, ale není potřeba ji všude tlačit jako univerzální a jedině správnou a její nezastánce častovat nevybíravými slovy úrovně čtvrté cenové. |
Tohle je úplně stejné, jako to, co teď předvádí Ovčáček směrem k ŘLP. Kdo neví, o co jde, ať si poslechne "rozhovor" na Radiožurnálu (8:54). Jako přes kopírák, je to naprostá nehoráznost, a výsměch, když už nic jiného, je zcela na místě (autentické reakce lidí publikovat nebudu). |
|
Návrat hore |
|
|
WaVe_99 Hifista - zaslúžilec
Založený: 12 december 2006 Príspevky: 688
|
Zaslal: Št október 20, 2016 01:14:15 Predmet: |
|
|
Předpokládám, že komunikace ŘLP s letadly se nahrává, že? Nebo se pletu? _________________ Omlouvám se, jsem hifitele
Když se na světe objeví opravdový génius, pozná se podle toho znamení,že se všichni hlupci proti němu spolčí. JONATHAN SWIFT |
|
Návrat hore |
|
|
MaBat Hifi inventar
Založený: 21 november 2007 Príspevky: 12859
|
Zaslal: Št október 20, 2016 06:44:47 Predmet: |
|
|
Však tady je to taky všechno "nahrané". Přesto existují tihle Ovčáčci všeho druhu, kterým to zjevně vůbec nevadí. A ještě mají (byť třeba jen naivní) zastánce. |
|
Návrat hore |
|
|
Zorg Hifi expert
Založený: 13 september 2008 Príspevky: 1287
|
Zaslal: Št október 20, 2016 11:09:15 Predmet: |
|
|
Já se přiznám, že jsem ho teď slyšel mluvit poprvý a jsem naprosto konsternovanej. Už aby byl ten píčus z hradu pryč, tohle je naprostý a totální bahno. |
|
Návrat hore |
|
|
|
|
Nemôžete pridávať nové témy do tohto fóra. Nemôžete odpovedať na témy v tomto fóre. Nemôžete upravovať svoje príspevky v tomto fóre. Nemôžete mazať svoje príspevky v tomto fóre. Nemôžete hlasovať v tomto fóre. Nemôžete pripojiť súbory do tohto fóra. Nemôžete sťahovať súbory z tohto fóra.
|
|